WIJ ZITTEN VOL!

Altijd al drones door de klas willen laten vliegen, of door de gangen racen met een robot? Het kan allemaal tijdens het innovatie avontuur!

Het begrip drones begint steeds professioneler te worden. Er is steeds meer behoefte om in verschillende ruimtes en omgevingen te kunnen oefenen, en in wedstrijd verband het tegen elkaar op te nemen. Hierin willen wij in Schiedam een voorloper zijn in de organisatie van een laagdrempelig project voor de jeugd.

Het project staat deze keer voornamelijk in het teken van ontdekken, beleven en gezelligheid. Basisschool leerlingen van groep 8 uit Schiedam, zullen behendigheidsoefeningen in een carrouselvorm spelen.

Naast de drones nemen wij ook andere innovaties mee, zie onderstaande filmpjes.

Wat wij nodig hebben zijn 2 ruimtes / klaslokalen waar we de carrousels kunnen opbouwen voor de leerlingen. Voor de rest zorgen wij.

De lessen die wij gratis kunnen aanbieden zitten vol op dit moment!
Wij gaan deze lessen aanbieden vanuit Marel Educatie, kosten hiervoor zijn op aanvraag.

WAT; Innovatie Avontuur

WIE; groep 8 PO

Uit Schiedam

WAAR; Op de eigen school

WANNEER; 2020 / 2021

TIJD: In samenspraak

TIJD PER KLAS; 1,5 uur

SPONSORS

Aanwezige technologieën

Tijdens het evenement hebben wij een carrousel met kleine drones,. Hierin hebben wij behendigheidsoefeningen toegepast. Wie is het snelste? En wie werkt het nauwkeurigst?

Naast drones zullen er twee van deze robots aanwezig zijn om mee te spelen. Ze zijn al voorgeprogrammeerd, maar dat maakt ze niet minder leuk.

Wij hebben een klassenpakket van de blue-bot. De kinderen kunnen hiermee oefenen met het programmeren van een robot. Dit kan met de knoppen op de rug van de bot of via de ipad. Wij nemen verschillende matten mee waarop de kinderen spelenderwijs kunnen programmeren.