Wat is het kinderkantoor?

Het kinderkantoor is er voor kinderen die thuis geen eigen plek hebben om hun huiswerk te maken. Hier kunnen ze in alle rust aan de slag, en indien nodig vragen stellen aan de begeleider van de groep. Kinderen kunnen samenwerken aan hun opdrachten en elkaar stimuleren. Hiermee werken wij aan de zone van naaste ontwikkeling van het kind. Het gaat om wat een kind zelf kan doen (actuele ontwikkeling) en wat een kind kan bereiken als het hulp krijgt en vraagt (naaste ontwikkeling).

Waarom bij ons?

Wij willen voor de kinderen een veilige en stimulerende omgeving creëren waar ze kunnen leren. Een plek waar ze rustig aan hun huiswerk kunnen werken en vragen kunnen stellen aan de begeleider van de groep. De meerwaarde van het kantoor tegenover een werkplek in de bibliotheek is de begeleiding die op de groep staat. Dit is iemand die een achtergrond heeft met het onderwijs en kinderen kan ondersteunen bij het maken van het huiswerk.

Wij willen de groep klein houden zodat er een persoonlijke benadering is en de kinderen bekend zijn bij de begeleiders.

Uiteindelijk willen wij meer expertise in huis halen om kinderen beter te kunnen begeleiden en ondersteunen. Dit in samenspraak met lokale partners.

Bij inspanning hoort ook ontspanning. Als stichting Invie hebben wij verschillende innovaties in huis om kinderen kennis te laten maken met de 21e century skills, en kunnen we hen begeleiden in digitale geletterdheid. De ontwikkeling van kennis en skills gaan hand in hand. Dit zien wij als meerwaarde op het kinderkantoor op anderen werkplekken voor kinderen. Ze hoeven niet alleen stil te werken hier, ze kunnen ook ontspannen met de nieuwste innovaties. Voor de kinderen die hier minder in geïnteresseerd zijn, is er voldoende ander materiaal aanwezig.

Voor wie?

Wij richten ons op de kinderen van statushouders in Schiedam. Wij hebben hierin de samenwerking met 't Trefpunt in Schiedam.

Tarief

In de pilot fase bieden wij het gratis aan.

Wie; PO groep 6-8 , statushouders

Waar; ONS gebouw 2, van Heekstraat 13